Ekonomi

Equifax, hatalı kredi puanı raporlaması için New York’a 725.000 dolar ödeyecek

Investing.com — New York Başsavcısı Letitia James, on binlerce New Yorklu’nun kredi puanlarını borç verenlere hatalı şekilde raporladığı için Equifax Information Services, LLC (Equifax) ile 725.000 dolarlık bir uzlaşma sağladı. 2022 yılının Mart ve Nisan ayları arasında gerçekleşen bu hatalı raporlama, tüketiciler için kredi maliyetlerini ve diğer ürün fiyatlarını artırdı.

Sorun, Equifax’ın tüketicilerin kredi puanlarını yanlışlıkla düşürmesine neden olan bir kodlama hatasından kaynaklandı. Bu durum, borç verenlerin ve sigortacıların, Equifax doğru kredi raporları sağlamış olsaydı belirleyecekleri fiyatlardan daha yüksek fiyatlarla bazı kredilerini ve poliçelerini fiyatlandırmalarına yol açtı. Uzlaşmanın bir parçası olarak Equifax, tüketiciler için maliyetleri artırabilecek gelecekteki hataları önlemek için ek önlemler alacak.

Başsavcı James, “Kredi puanları, New Yorklular’ın hayatlarının satın alabilecekleri arabalardan yaşadıkları konutlara ve küçük bir işletme kurma yeteneklerine kadar en önemli kısımlarını etkiliyor,” dedi. “Equifax’ın en temel görevini yerine getirememesi, New York genelindeki tüketiciler için maliyetleri artırdı.”

Ülkenin “üç büyük” tüketici raporlama kuruluşundan biri olan Equifax’a, tüketiciler ve borç verenler kredi kartları ve araba kredileri gibi belirli kredi türlerini ararken kredi geçmişlerini raporlaması konusunda güvenmek zorundadır. Mart 2022’de Equifax, üç haftalık bir süre boyunca borç verenlere tüketici raporları için yanlış veriler sağlamasına neden olan bir kodlama hatası keşfetti. Şirket sorunu 8 Nisan 2022’ye kadar çözdü, ancak 77.000’den fazla New Yorklu’nun kredi puanlarının yanlışlıkla düşürüldüğünü tahmin etti.

2022 yazında Equifax, kodlama hatasından potansiyel olarak etkilenen borçluları olan borç verenleri ve sigortacıları bilgilendirdi. Şirket, tüketicilere doğru tüketici raporlarıyla hak kazanacakları faiz veya prim oranlarını sağlamak için yapılan faiz oranı ayarlamalarını karşılamak üzere bu borç verenlere geri ödeme yapmayı teklif etti. Sonuç olarak, düzinelerce borç veren ve sigortacı tüketicilere tazminat sağladı ve bu tazminatın maliyetini karşılamak için Equifax’tan geri ödeme aldı.

Ayrıca birkaç New York tüketicisi, puanların yanlış olduğu dönemde kredi puanlarını gösteren ürünler için doğrudan Equifax’a ödeme yaptı. Başsavcılık Bürosu (OAG), tazminat almaya hak kazananlarla iletişime geçecek. Uzlaşma ayrıca Equifax’ın tüketici koruma önlemleri uygulamasını ve hatayla karşılaşan müşteriler tarafından doldurulan olay raporlarını en az haftada bir kez izlemesini zorunlu kılıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu